4 i 5 września 9 i 10 października 13 i 14 listopada 12 i 13 grudnia(przewidywane oceny)
15 i 16 stycznia(podsumowanie I półrocza) Ferie 20 stycznia -2 lutego 12 i 13 marca 9 i 10 kwietnia
14 i 15 maja(przewidywane oceny) 23 i 24 czerwca (podsumowanie roku) Zakończenie roku 27 czerwca Wakacje 28.06 - 31.08.

Terminy wywiadówek

Ukryj panel

Zielona szkoła

Galeria Szkolna:
Kąty Rybackie

Zielona szkoła- Kąty Rybackie

6 maja o godzinie 7.00 klasa IVa i klasa IV b wraz z wychowawcami Marią Zrobek i Michałem Dolacińskim wyruszyła wesołym autokarem do Kątów Rybackich na zieloną szkołę. Towarzyszyła nam również pani Elżbieta Torbicka i Katarzyna Pabjańczyk.
Oto przebieg naszej wyprawy:

Dzień pierwszy- poniedziałek

Po czułym pożegnaniu z rodzicami wyruszyliśmy w drogę. Podczas podróży do Kątów Rybackich zatrzymaliśmy się w Malborku, w celu zwiedzenia Zakonu Krzyżackiego. Od pana przewodnika dowiedzieliśmy się, iż był on siedzibą mistrzów Zakonu Krzyżackiego. Zamek malborski jest jednym z najwspanialszych zabytków architektury w Europie. Obejmuje on trzy zamki: Zamek Wysoki, Średni i Niski, które są ze sobą połączone. Po ciekawej lekcji historii na zamku, mieliśmy możliwość zakupienia pamiątek związanych z tym ciekawym miejscem.
W czasie naszej podróży przejeżdżaliśmy przez miasto Mikołaja Kopernika czyli Toruń. Wielu z nas miało ochotę na toruńskie pierniki.
Po dość męczącej podróży późnym popołudniem dotarliśmy do Kątów Rybackich. Przywitało nas piękne słońce i czekała na nas pyszna obiadokolacja.

Dzień drugi- wtorek

We wtorek pojechaliśmy do Stegny. Zwiedzaliśmy kościół rzymskokatolicki, pochodzący z XIV w. Następnie udaliśmy się na krótki spacer brzegiem morza. Gdzie wszyscy zbieraliśmy bursztyny.
Następnym punktem zwiedzania była Krynica Morska. Obowiązkowym miejscem odwiedzin tej miejscowości jest latarnia morska. Została wybudowana w 1951r. Jej wysokość sięga 28m. Z latarni roztacza się piękna panorama na Mierzeję Wiślaną, Zatokę Gdańską, Zalew Wiślany i Frombork.

Po kolacji odbył się show „Mam talent”, podczas którego wszyscy wspaniale się bawili.

Dzień trzeci- środa

Trzeciego dnia czekały na nas nowe atrakcje. Pojechaliśmy na wycieczkę do Fromborka. Zwiedzaliśmy tam Planetarium w Muzeum Mikołaja Kopernika. Dowiedzieliśmy się wielu ciekawych rzeczy o naszym wielkim uczonym.
Po powrocie do ośrodka, zjedliśmy obiad i poszliśmy na długi spacer brzegiem morza. Podziwialiśmy piękne, nadmorskie widoki. Po kolacji odbyło się ognisko z pieczeniem kiełbasek.

Dzień czwarty- czwartek

Ten dzień zapowiadał się bardzo interesująco. Zaraz po śniadaniu wyruszyliśmy zwiedzać Trójmiasto. Pierwszym celem była Gdynia. Mieliśmy okazję podziwiać Okręt Muzeum- ORP Błyskawica. Jest to najsłynniejszy polski niszczyciel z czasów II wojny światowej i uczestnik wielu bitew. Wystawy w nim znajdujące się, ukazują dzieje i tradycje Marynarki Wojennej. Widzieliśmy tam min.: mundur Komandora, model stawiacza min ORP Gryf, lunetę okrętową, model niszczyciela ORP Błyskawica.
Następnie udaliśmy się do Sopotu, gdzie jedną z największych atrakcji miasta jest Molo im. Jana Pawła II. Jest to najdłuższe molo nad Morzem Bałtyckim, ma około pół kilometra długości.
W dalszej wędrówce odwiedziliśmy Gdańsk. Byliśmy w Palmiarni w Parku Oliwskim. Można tam zobaczyć palmy, bananowce, filodendrony, kaktusy, storczyki i różne odmiany magnolii. Mieliśmy okazję podziwiać najstarszy zachowany w Europie dźwig portowy Żuraw. Kolejnym zwiedzanym przez nas miejscem był Kościół Mariacki, zwany też „koroną miasta Gdańska”.
Po długim zwiedzaniu wróciliśmy do ośrodka na obiadokolację. Mimo zmęczenia wieczorem wszyscy wzięli udział w pożegnalnej dyskotece, gdyż na drugi dzień czekało na nas pakowanie i powrót do domu.

Dzień piąty- piątek

Zaraz po śniadaniu wyruszyliśmy do Muzeum Zalewu Wiślanego w Kątach Rybackich. Znajdują się tam przedmioty związane z rybołówstwem, szkutnictwem oraz żeglugą morską i śródlądową. Robiliśmy węzły żeglarskie takie jak: pętla, ósemka, płaski, kapitański.
O godzinie 13.00 po zjedzeniu obiadu wyruszyliśmy w drogę powrotną do Zgierz, gdzie czekali na nas stęsknieni rodzice.
Bardzo dziękujemy naszym wychowawcom pani Marii Zrobek i panu Michałowi Dolacińskiemu za zorganizowanie wspaniałej wycieczki oraz wykazaniem się dużą cierpliwością podczas całego pobytu. Podziękowania należą się również pani pilot, która przekazała nam wiele cennych informacji.
To był niezapomniany wyjazd, po którym zostaną w pamięci wspomnienia na długi czas.